torsdag 29 september 2011

Farfars gamla...

Här ska ni få se några riktiga godbitar jag fick med mig hem från Skåne i veckan. Min familj och likaså far- och morföräldrar kommer från Skåne och jag var hemma i mina farföräldrars gamla hus. Farfar finns inte längre hos oss och farmor bor inte kvar i huset, men nästan hela deras boksamling finns kvar i huset.
Både farmor och farfar var lärare och läste mycket på olika språk. Det finns alltså många böcker att titta på... Jag fick lov att ta de jag ville ha och jag valde böcker för att ha i inredningen, tycker de är så fina! Liknande finns att köpa på loppis men halva charmen är ju att veta att farmor och farfar har läst böckerna och gjort anteckningar i dem. De blir mer värdefulla för mig då.

Ännu har jag inte hunnit placera ut dem i huset, de kommer nog hamna i vardagsrumsfönstrena, men det blir kanske till helgen.

Kram Malin

Inga kommentarer: