onsdag 21 september 2011

Blomster

Fräscha snittblommor kan lyfta ett helt rum. Dessa köpte jag i den lokala blomsteraffären till reportaget som gjordes förra veckan.
Ja, som ni ser är det rosa som är min favoritfärg när det kommer till inredning och det ska vara något annat än vitt, grått och beige.

Tack för respons på tapetinlägget! Kom gärna med fler åsikter. Som det ser ut nu lutar det nog åt den rosa. Jag tycker om neutrala baser, (vitt, grått och beige), men det får inte bli för "kallt" i inredningen och med grått tycker jag att den risken finns. Eftersom det är ett matrum är det svårt att sätta färg med hjälp av kuddar osv, matbord och stolar går i grått och vitt och risken är att det blir för tråkigt med en grå tapet tror jag...Måste tänka på att det bara är hårda möbler i rummet, inga mjuka. I ett vardagsrum hade jag inte tvekat att ta den grå, men där finns helt andra förutsättningar att skapa känsla med hjälp av möbler. Vi funderar vidare men just nu leder nog den rosa :)

Kram Malin

1 kommentar:

Villa Vinkelhaken sa...

Vilka fina blommor och jättehärliga färger! :)

Kram Jenny