tisdag 31 januari 2012

I´m in love

Så, äntligen är det uppackat! Det fina porslinet som jag har längtat så mycket efter. Kommer såklart från Country Interior. Massor av nyheter är på väg in där, bland annat detta porslin men också massor mer i otroligt fina färger.
Det är stora och små tallrikar, frukost-/uppläggningsskålar, en stor skål, muggar utan handtag och stora koppar med fat. Allt jag behöver helt enkelt!




Nu när jag är sjuk och är hemma går jag runt och tänker inredning, det är som terapi :) Porslinet vill jag ha framme på något sätt och gärna nära matplatsen förstås. Det hade varit jättefint i ett skåp vi har med gamla glasrutor som dörrar, så kanske blir det att möblera om här hemma eftersom det skåprt idag står i vardagsrummet. Men det får vänta tills jag är frisk och har en hjälpande hand här hemma. På bakbordet ska det iallafall inte stå, det är bara inför fotograferingen :)






Porslinet känns så rejält och är något helt annat än det vi brukar ha. Mannen tycker att jag ska sälja av lite då jag alltid köpt kompletta (men billiga) uppsättningar porslin. Vi har nu tre olika omgångar med säker 20 tallrikar i varje (denna gången blev det dock 12 av varje), men jag tycker det är bra att ha vardagsporslin som man inte behöver vara så rädd om och som räcker även när det är större fester. Plast och papp är ju inte så kul... Detta får bli ett lite finare porslin och de andra tänker jag inte alls sälja :)



Däremot funderar jag på att sälja soffbordet... men det tar vi i ett annat inlägg ;)



Kram Malin


PS: ni som ville ha receptet på brödet, kommer i nästa inlägg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart!!! =)