onsdag 18 januari 2012

En vanlig onsdagkväll...

Idag blir det lite bilder, helt ostylade, från kvällsmaten hemma hos oss. Jag själv gillar ju bloggar som inte bara har stylade bilder och inte bara en massa närbilder; jag vill se hur det ser ut hemma hos folk! :) Så, jag vill inte vara sämre än att jag då bjuder tillbaka.

I vår familj är rutinerna tydliga när det gäller eftermiddagarna. Efter att jobbet är avslutat och barnen hämtade på dagis är det skönt med rutiner även hemma. Vi gör matlistor med rätter som vi vill äta, ca en vecka framöver, sen handlar vi alla ingredienser och ser till att det alltid är förberett för en middag på kvällen. Så skönt att slippa fundera varje kväll på vad man ska äta för att sen inse att rätt ingredienser inte finns hemma. Här är det bara att välja en av rätterna på listan och först hemma börjar laga mat.
Idag blev det ett riktigt hopplock av mat eftersom det ofta blir lite rester över trots att vi alltid tar med hemlagat till jobbet. Så, kvällens middag bestod av gulashsoppa med hembakt bröd, pannkakor och pastasallad! Kan väl säga att alla hittade något de tyckte om. :)

Ja, det var lite av vår vardag. Idag blir det tidigt i säng, är jättetrött efter gårdagen som jag ska berätta mer om i nästa inlägg! Missa inte det.

Kram Malin

Inga kommentarer: