söndag 29 januari 2012

En lugn helg

Första helgen på länge utan några som helst planer eller måsten, och skönt var väl det för ena sonen blev sjuk och jag börjar känna mig krasslig jag med.
Jag har iallafall testat att baka ett bröd som jag länge varit sugen på att testa. Det är ett bröd som man bakar på ett paket mjöl av valfri sort och sedan bakar ut i en långpanna och skär upp i sex limpor. Jag valde att baka på rågsikt.

Det var väldigt enkelt att baka, men man måste ha tid för det ska jäsa länge i två omgångar och stå ganska länge i ugnen, men som sagt enkelt! Jag gjorde två satser på raken eftersom vi ändå har två ugnar, så 12 limpor blev det.

Hur det smakar vet jag inte, men det ska jag snart ta reda på!

Kram Malin

2 kommentarer:

Anita sa...

Tar gärna receptet vid tillfälle,då vi också bakar mycket.
De SER i alla fall mycket goda ut!

Linn sa...

jag vill också gärna ha receptet