söndag 17 juli 2011

Söndagslunk

Hej på er!

Idag är det riktigt söndagslunk här hemma. Igår var jag och mannen på en fantastisk 40-års fest och kom hem vid 3 inatt. Jag har blåsor på fötterna efter all dans i högklackat :) Efter en alldeles för sen frukost (om det nu kan bli för sent), åkte vi in till Linköping med barnen och åt glass.
Väl hemma sitter nu mannen och barnen och bygger med lego och jag har plockat om lite i en av våra favoritmöbler. Det är ett skåp som min mans morfar byggt åt oss i bröllopspresent efter önskemål från oss. Helt fantastiskt fint och vi tycker lika mycket om det idag som för 6 år sedan då vi fick det.

I brist på vitt porslin eller annat fick porslin i turkost flytta in i skåpet. Förut stod här vinflaskor och en massa minnessaker, tex min brudslöja och tiara, förlovningspresenter etc. Inte så fint med betydelsefulla saker. Nu har jag dock tröttnat och lite annat kom på plats. Jag skulle gärna ha en massa vitt porslin i skåpet, men har inget som jag inte vill ha i köket så det blev detta istället.

"Oj, vilken skillnad" var mannens kommentar när han såg skåpet :) "Bra att du ser att det blir bra när jag får göra som jag vill" sa jag och hoppas på att få igenom nya garderober till hallen och nya väggar i matsalen! Ha ha :)

Hoppas att även ni har en lugn och skön söndag. Nu ska jag gå till köket och sätta igång en köttgryta, ska bara titta lite på tapeter på nätet först...

Kram Malin

3 kommentarer:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Hihi! Det där med "liiite" brukar gå bra. Lite som Alfons Åberg, jag ska bara!
Jag förstår att ni gillar skåpet, det är verkligen jättefint!

Ja lite kanske du hittar på gällande tyget, men jag HAR skrivit att jag brukar beställa tyg från stoff och stil, så helt fel har du inte. Men dock har det randiga tyget beställts från Ellos! Och billigt var det och utan att jag kan klaga på några felaktigheter på det! Senast beställde jag från tyg.se. Verkar ha sitt säte i Tyskland, men även där var det billigt och snabb leverans! :)
Kul att du tycker det var fint!!!
Kramen om!!

Katarina sa...

Vad fint det blev! Nu blev jag sugen på att göra om i och på vårat vitrinskåp.

Malou sa...

ÅÅ vilken söt blogg du har Malin! Hittade in till dig på nåt vis :) trevlig kväll!