fredag 22 juli 2011

Det blir inte alltid rätt...

I onsdags införskaffades 7 meter nytt tyg, klara planer fanns på vad det skulle användas till...
Vår groventré är inte så stor, så därför har vi nyligen hängt av en dörr som går till ett litet rum intill. Dörren öppnades in i hallen och tog en massa plats. Tanken är att vi ska köpa garderober till rummet intill så att man kan förvara jackor osv därinne också. Istället för dörr skulle jag sy ett fint draperi av det nya tyget...

Draperiet blev sytt och jag satte upp en gardinstång och hängde upp det fina tyget...


MEN jag har på något sätt mätt tyget fel och det blev 1 dm för kort!! Inte alls bra. Jag svor några ramsor och mannen tröstade mig med att det går att köpa nytt tyg (det andra jag har kvar ska vara till draperi framför de tilltänkta garderoberna), och att jag kan använda det korta draperiet till att sy några kuddar eller nått.


Nu står valet mellan att skita i att det är lite kort, (praktiskt när man ska städa), eller om jag kanske ska sy ett nytt skynke och en ny gardin till köket av det för korta mästerverket... Har beigt i köket idag så det kanske inte passar med grått, får flytta runt och testa olika alternativ imorgon :)

Kvalitén på bilderna är usla, jag vet, men idag har jag fått ett brev från försäkringsbolaget om att jag kan hämta ut en ny kamera istället för den jag råkade ha sönder. Yes, har längtat!

Kram Malin

Inga kommentarer: