fredag 8 juli 2011

Fruktår?!

I år har det blivit hur mycket frukt som helst i trädgården! På plommonträdet som vi i vanliga fall bara får ett par plommon hänger det i år hundratals. Att det kan skilja så mycket från år till år...
Ett jätteträd med körsbär som står på mina svärföräldrars tomt men det finns bär så det räcker åt alla plus att det finns ett par träd till. Här gillar barnen att gå och plocka själva eftersom det hänger ner grenar i lagom höjd för dem.

Plommonen är min favorit så jag är väldigt glad att det blir många sådana i år!



Mellan oss och svärföräldrarna växer en häck med svarta vinbär. Här blir det alltid mycket bär så jag klippte ner buskarna en hel del i våras tyckte jag, men det var nog inte tillräckligt iallafall ser jag nu.. Min mans farfar brukar plocka bären och ibland kokar vi saft på dem, byteshandel på hög nivå :)

Och äpplen finns det också gott om. Bra att bara kunna plocka när man ska göra äpplekaka eller ha frukt till barnen, men jag vet att jag kommer svära lite över fallfrukten när det är dags att klippa gräset.

Kram Malin

Inga kommentarer: