onsdag 31 augusti 2011

Kvällsbakning

Kvällarna bara springer iväg... När man kommit hem från jobbet/dagis, lagat mat, tränat och lagt barn så är det inte mycket tid kvar. Men man hinner trots allt en del på de få timmar som återstår innan sängen kallar. (Behöver kanske inte nämna att vi nästan aldrig tittar på TV...) Igår blev det bakning av tekakor. Ett frukostbröd som alla i familjen gillar. Vi bakar i princip allt vårt bröd själva, det blir ju så mycket godare (och nyttigare?) än att köpa.
I vårt kök bakas det med kärlek :)

En plåtställning är ett måste för mig för att kunna baka mycket och smidigt. Ska bara köpa till fler galler hade jag tänkt, har bara två idag och det räcker inte till allt som ska svalna. Någon som vet om det går att köpa lösa ugnsgaller på Ikea?

Vid 22:30-tiden vara alla tekakor klara och jag och mannen njöt av varsin varm kaka med hemmagjord vinbärsmarmelad och ost. Gott!


Vi hjälptes också åt att göra äpplekakor som ska bli till fredagsfika på mitt jobb på fredag (de får besöka frysen först). Lika bra när man ändå var igång, imorgon måste jag ta tag i allt jag ska fixa innan lördagens loppis.

Idag har jag förresten köpt ny vit-olja till våra köksbänkar. De ska nog få sig ett lager i helgen så de blir fina igen. Idag blir det tidigt sängläge för min del, har fortfarande inte sovit ifatt helgens missade sömn, kanske blir det en runda på löparbandet först bara.

Kram och godnatt! /Malin

1 kommentar:

Fiffiga Systrar sa...

Men oj vad ambitiöst att baka så på kvällen! Men även OJ vad mysigt att ha nybakat bröd när man kommer upp på morgonen! MYSPYS!

Ha en smakfull torsdag!

Kram Emelie och Elin