tisdag 23 augusti 2011

Äpplen

Hej hej!

Igår blev det lite bakat här hemma. Vi ville gärna göra något med iallafall en del av alla äpplen vi har, så det blev till att baka äppelpaj. Vi köpte 9 stycken engångsformar, och det var inga problem att fylla dem.


Nu har vi fullt av äppelpaj i frysen, kan vara trevligt senare i år. Ikväll ska jag nog baka några äppelkakor i långpanna och frysa in. De blir himmelskt goda :)

Måste förresten meddela att jag vid skrivandets stund leder vår träningstävling här hemma. Det är bara med 2 ynka poäng så jag ska inte ta ut någon seger i förskott, men jag har sagt att jag vill få göra om matrummet i vinst :) Just nu snurrar det i huvudet av tapeter och lister mm... Kanske lite svart och grått...? ska dock inte vara så segerviss och titta på tapeter i verkligheten innan jag vunnit, men drömma och samla idéer kan man alltid göra!

Kram Malin

1 kommentar:

Vit dröm sa...

Åh vad gott det lät med äppelpaj och äppelkaka... Själv kör jag gi/lchf just nu så sötsakerna får ligga på hyllan ett tag ;)
HA en skön kväll!
Kramar Anna