tisdag 9 augusti 2011

Bakdag

Igår började mannen att jobba igen efter semestern, så denna vecka är det jag och barnen hemma (jag börjar jobba på fredag). Vi har hunnit med en del de här två dagarna. I går gjorde vi klart lekstugan (bilder kommer imorgon) och idag har vi bakat bla bullar till invigningen av lekstugan. Barnen har en önskan om att få sälja bullar vid sin kassa-apparat nu när lekstugan är helt klar.
Det blev ett 100-tal bullar med mandelmassafyllning. Hela familjens favorit!



Och i eftermiddags bakade jag matbröd. Det blev vår vanliga favorit - rågbullar - fast denna gång som små tekakor.

Skulle behöva två galler till till min plåtställning, har bara två idag och det räcker inte långt när man storbakar. Inser också att jag skulle behöva införskaffa någon form av timer. Lite struligt blir det ibland när jag ska hålla koll på tiderna på två ugnar och kokande spagetti samtidigt :) Men, inget blev brändt idag och nu ska jag gå och se om tekakorna smakar bra.

Kram Malin

3 kommentarer:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Vilket BULLslott! Smaskigt!!
Vi bor i fina Hälsingland! En bit från kusten! Synd på avståndet annars hade blivit min stående håruppsätterska!
Ja, sjuttsiken, jag blir lite less på mig själv ibland att jag är nöjd så kort tid, hihi! Så nån lite piffning av något slag blir det i sovrummet!
Kramen!

Katarina sa...

Ett riktigt storbak, gott. Köpte hem jäst för att jag skulle baka, men igår när jag kollade hade jästen gått ut med någon vecka :( Tänkt om man hade lite mer energi och ett par timmar till på dygnet - då skulle man kanske hinna lite mer?!

Josephine sa...

Rågbullarna såg jättegoda ut, är det hemligt recept eller vill du dela med dig ;)?

Kram josephine