söndag 21 augusti 2011

Helgen

Har haft en så bra helg, därför uteblev blogginlägget igår. Efter att ha storstädat hela huset (minst sagt välbehövligt!), tvättat lakan mm och klippt gräset blev vi bortbjudna på middag hos goda vänner igår kväll. Det togs tacksamt emot :)
I fredags piffade jag lite inne med de nya ljusstakarna från Country Interior. I fredags kväll var jag helt slut efter första arbetsveckan så jag tände ljus och la mig i en soffa i vardagsrummet och tittade igenom nya Ikea-katalogen.

Idag, söndag, har vi spenderat hela dagen ute. Så skönt väder vi har haft! I fredags var det så grått och trist att vi funderade på att städa av altanen och bära in kuddarna mm. men idag var det så fint att alla de tankarna slopades. Rikligt med färg har jag fått efter många timmars rabattrensande!
Så här förskräcklig såg en av två rabatter ut innan rensning....



Och nu ser den ut så här:Det var ett antal timmars jobb kan man säga, den hade vuxit igen en del kan man säga... Efter rabattrensandet, (ytterligare en rabatt fick sig ett lyft), tog jag med sekatören och klippte buskar och träd.


Nu ska jag försöka hålla iordning på rabatterna i fortsättningen :)

Hoppas att ni alla har haft en bra helg. Nu ska jag ladda inför skolstart imorgon, då får jag träffa alla mina härliga elever igen!

Kram Malin

Inga kommentarer: