onsdag 29 januari 2014

Nya skåpet


 En vecka till har rusat förbi sen sist. Känns som att jag mest äter, jobbar och sover mellan helgerna... För två helger sedan var vi hos en av mina jobbarkompisar och köpte ett nytt skåp. Hon råkade nämna på jobbet att hon skulle sälja ett stort skåp och jag var inte sen att be om bild på  det :) Tänkte först att det var för att förmedla till vänner som behöver skåp, men sen blev vi sugna på att köpa det själva så så fick det bli!Efter lite ommöblering av andra skåp, bord och byråer fick vi in skåpet i huset. Tanken var att det var bra förvaring till barnens spel osv, men när det väl stod på plats var det mycket roligare att ställa andra saker i det :)
 Det stod på plats ett tag och inte förrän i förgår tog jag tag i målningen. Det blev en lite mörkare grå som går åt det gröna hållet och som är vald utefter färgen på väggarna. Insidan behöll vi omålad. Skåpet fylldes med vitt porslin och det är jag så nöjd med!

Att måla skåpet känns som att det är det enda jag gjort här hemma sedan före jul, inte alls likt mig... Men jag har gått med småfeber så gott som dagligen sedan slutet på november så efter jobb och kvällsmat är det bara sova som gäller. Orken till att fixa hemma och träna infinner sig inte riktigt, men det vänder säkert snart!
I helgen var jag och mannen iväg på en minisemester till Stockholm och bodde på hotell en natt. Det blev en massa strosande på stan och titta i butiker och så framförallt god mat och fika! Välbehövlig paus från vardagen, men allt promenerande tog på krafterna även om det var härligt. Somnade i badkaret på hotellet när jag skulle värma min frusna kropp :)
Hoppas att ni alla har det bra!
Kram Malin
 


1 kommentar:

Ann Kåge sa...

Hej!
Skåpet blev väldigt snyggt i den färgen. Så härligt det låter med minisemester. Hoppas du fick ny energi.
Kram Ann