söndag 16 februari 2014

Kaffehörna

 Hej!
Nu var det längesen sist igen, men jag har blivit så dålig på att ta fram och fotografera vad som händer här hemma. Förra helgen var vi i Sälen och då är det klumpigt att ha med en kamera ut i backen så det blev bara mobilbilder.
Men, nu är jag på hemmaplan och idag har jag strosat runt och haft en fixardag i huset. Mannen och barnen har varit iväg och tittat på OS (vi kollar ju som bekant inte så mycket på TV och har därför heller inga betalkanaler), och tvättat bilarna så jag har haft tid att istället tvätta hemma, städa, fixa med möbler och möblera runt lite. Härligt!
För ett par dagar sedan fick vi hem en liten kaffe/chokladmaskin och som vanligt när man får in något nytt i hemmet så leder det till lite ommöblering och fix, sånt jag tycker är kul! Kapslarna till maskinen behövde förvaring och det hittade vi i hemmet, sen kom vi på att förvaringen skulle passa bäst på väggen så konsoller köptes och upp med lådorna på väggen. Förut stod en låda på träbakbordet, men då skymdes fönstret så mycket.

 Takkronan flyttades, bordet plockades rent, lattemuggar införskaffades, lådor upp på väggen och en klocka med. Så såg projektet ut :) Och när jag ändå plockade runt på porslinet så påbörjade jag ett annat litet projekt, ni får se bilder på det imorgon!



När jag ändå var på gång och hade tiden så städade jag huset, tog hand om tvätten, diskade lite ljuskronor mm och lite annat sånt som får mig att känna mig lugn. Jag gillar nystädat och när tvätten är ren och inlagd i garderoben :)
Hoppas att ni har haft en fantastisk helg ni med. Imorgon börjar mitt och barnens sportlov, ska bli så skönt. Någon dag på jobbet blir det, men då får barnen följa med så att det fortfarande blir sportlov för dem.
Kram Malin

Inga kommentarer: