måndag 17 februari 2014

Skåpförvandling

Här kommer bilderna på vad jag bland annat sysselsatte mig med i går. Vårt nya gamla skåp som ni sett i tidigare inlägg fyllde jag som sagt med porslin, men att ha dörrarna öppna hela tiden var aningens osmidigt, och att ha dem stängda kändes synd eftersom det då lika gärna kunde vara fyllt med mindre vackra saker. Men två vänner till mig var här och gav förslaget att göra om skåpet och öppna upp det! Brilliant idé tyckte jag så det gjorde jag.
Nu ska det inte se ut som det gör i dagsläget utan i dörrhålen ska jag sätta hönsnät eller liknande, men jag var tvungen att visa hur det ser ut hittills :)


 
 
Porslin är ju så kul, och vi har gärna det framme på hyllor i köket och i vitrinskåp. Här ser ni ett annat skåp som vi har porslin i. En av våra favoritmöbler i huset är detta vackra skåp som vi fått i bröllopspresent av min mans morföräldrar.
Kram Malin 

Inga kommentarer: