måndag 13 januari 2014

Och så lite till baka och fika...

I helgen bakade jag en sats semlebullar, mest för att vi var sugna och för att jag hade ett paket jäst över från tidigare bakning. I vanliga fall gör jag inte bara en sats av något, men så snabbt och smidigt det gick så det gör jag nog i fortsättningen med! (Får väl erkänna att vi har en hel del saffransbröd kvar i frysen och semlebullarna brukar ligga kvar till jul så det är nog bra om jag drar ner på satserna lite alternativt äter mer... Jag tror det första alternativet är bäst!). Färska bullar är ju så gott och det blir ju mer av den varan om man inte fryser in så mycket. 

Jag är ingen storätare av köpta semlor, men hemmagjorda är en helt annan sak! Till helgen ska jag testa att göra minisemlor åt en vän, det har jag aldrig gjort förut. Då ska jag komma ihåg att ta kort med kameran också så det inte blir allt för många av dessa mobilinlägg... :) 
Nu blir det snart sängen efter veckans första arbetspass. 
Kran Malin 

Inga kommentarer: