onsdag 23 januari 2013

Semlor

I helgen passade jag på att baka lite semlebullar. Semlor är väldigt gott tycker jag, i alla fall om man gör dem själv så att det blir ordentligt med mandelmassaklet i och lagom men grädde på. Allra godast är det ju med nybakta bullar. Därför gjorde jag något ovanligt för att vara mig, jag bakade bara en sats bullar så tar de slut snabbt och det blir nybakt oftare. Ni som känner mig väl vet att det annars brukar bli tre satser när jag ändå är igång, men ofta hamnar de i frysen och tar aldrig slut. Ett vanligt fenomen här - jag bakar mer än vad vi äter - och tur är väl kanske det, att vi inte äter allt jag bakar menar jag... :)
 Väääldigt goda blev de här färska semlorna! 
 Nu blir det en tidig kväll för min del, har en huvudvärk och hosta som förföljer mig som jag nu tänker försöka sova bort! Godnatt på er!
Kram Malin

Inga kommentarer: