torsdag 31 januari 2013

Längtar...

 Nu har snön börjat smälta bort ordentligt här hemma och jag längtar till våren. Jag är inget stort fan av snö och kyla, fryser lätt och längtar mer till våren. Jag tycker om snö ibland, som när vi åker till Sälen på påsken och snön är begränsad till backen och solen samtidigt lyser varmt och skönt. Då är det riktigt härligt, men nu längtar jag inte alls till snö. Tittar på lite gamla bilder och drömmer mig bort till varmare årstider, planteringar som gror och vackra gröna gräsmattor. Varje årstid har sin charm, men våren är alldeles speciell för mig.


 Livet rullar på i ett fasligt tempo! Har inte hunnit pyssla alls här hemma sedan i måndags. Arbetar på eftermiddagarna och kvällarna, kommer hem och pussar barnen godnatt, och sen är jag helt slut själv. Kör dropp morgon, middag och kväll för att bli av med min hosta och det blir jag inte direkt pigg av, men snart (om två veckor) är jag frisk och pigg igen! Och imorgon är det ju fredag, kan inte bli bättre! Då ska jag ta tag i sista lagret färg på stolarna i matsalen och sen har vi inga planer alls för helgen, undrar när det hände sist?! Hoppas att det dyker upp något skoj!
Kram Malin

Inga kommentarer: