söndag 13 januari 2013

Pysselhörna

Det gäller att utnyttja alla husets hörn om man inte bor jättestort (vårt hus är på ca 200 kvm och precis lagom stort om man är pedant och ett städfreak som jag). Vi kände att vi behövde en hörna till barnen där de kan sitta och måla, rita, pyssla och spela spel utan att behöva plocka undan allt när det är dags för mat (tidigare har matbordet använts till detta). De har sina egna rum men vill fortfarande helst vara på neder-våningen där vi är när de leker. Lösningen blev en liten ommöblering av befintliga möbler och så vips - barnen fick en egen liten vrå i vår stora hall!
 Ommöbleringen skedde, och korten togs, för ett par dagar sedan och idag bytte jag faktiskt gardinen även här i hallen. Blev så kär i den vi köpte till matplatsen så vi köpte en till idag. Blev även nya gardiner till barnens rum, vi fick överta en av deras och matsalen kommer förmodligen få den andra så nu känns det lite nytt i de flesta rummen :) 


Ikväll och två dagar framåt är jag ensam med barnen då mannen är iväg. Får se vad jag hittar på för kul om kvällarna. Har en känsla av att det kommer att handla om måla stolar, tvätta, städa, plocka runt grejer och annat sånt som jag är bra på :) 
Kram Malin

Inga kommentarer: