tisdag 21 augusti 2012

Puffa kuddar

 Vågar knappt räkna alla kuddar vi har i huset, men att det är en hel del är det ingen tvekan om! Ett femtiotal kanske... om det räcker... Iallafall så har jag tagit in lite kuddar från altanen eftersom vi ändå inte sitter där så mycket. Kuddarna hamnade i vardagsrummet och de rosa/röda kuddarna i vardagsrummet fick flytta upp till TV-rummet. 
 Här sitter vi när vi tittar på TV, men det måste vara bra många veckor sen sist. Vi är inga TV-tittare i familjen, barnen kollar på filmer ibland, men annars står den mest avstängd och det tycker jag är skönt. Ägnar mycket hellre tiden åt träning eller att pyssla, måla, snickra osv. 
 I somras funderade jag en del kring var vi skulle förvara våra böcker. Det slutade med en liten bokhylla som jag målat grå till barnens bäcker i TV-rummet eftersom vi ofta sitter i soffan och läser kvällssagan. Mina och mannens böcker kommer troligtvis att stå i vardagsrummet istället eftersom det är ett TV-fritt rum. 
 Kram Malin

Inga kommentarer: