onsdag 15 augusti 2012

Med lite färg...

...kan man göra en hel del nytta på inte så vackra möbler. Vi har en grupp utemöbler som vi egentligen inte tycker är så fin i modellen, och färgen är näst intill obefintlig efter ett antal år utan vård. Dock behövde vi en utegrupp till att ha på framsidan där solen ligger på på morgonen och vi gärna äter frukost soliga dagar, så grå färg fick bli lösningen!
 I helgen målade jag bordet, en soffa och en bänk i grått, kvar att måla är två stolar. Modellen är jag som sagt inte bästa vän med, men jag tycker att den känns helt ok med två lager färg och ännu bättre kommer den bli med lite fina kuddar. 
Imorgon är det sista sommarkvällen på Country Interior, missa inte det! Jag kommer att vara där imorgon, men i övrigt ska mina kvällar framöver ägnas åt ett nytt projekt här hemma. Kan avslöja så mycket som att jag kvistlackade en del igår, mer har jag inte orkat denna första jobbvecka, är helt slut! Men snart kommer jag in i vardagsrytmen och då kommer jag förhoppningsvis bli mitt gamla, pigga, effektiva jag och både snickra, måla och träna på kvällarna :)
Kram Malin

Inga kommentarer: