tisdag 28 februari 2012

Var det bättre förr?

Nu har jag lite ångest angående en inredningsgrej som jag hoppas att ni alla orkar lägga en kommentar om här i inlägget! Tills för ett par dagar sen såg vardagsrummet ut såhär:

Ja, det är soffbordet ni ska kolla in :)
Och nu ser det ut såhär:

Ett nytt gammalt bord har vi flyttat dit istället för det förra bordet. Det går att göra mindre och fälla in utdragsskivorna om man vill. Vad tycker ni? Vilket är bäst?!

Anledningen till att jag ville byta var att få ett större bord så man verkligen kan duka utan problem på det och det kan man verkligen på detta. Men när det kom på plats undrar jag om det egentligen var snyggare med det gamla? Fick lite ångest när en tjej ringde och ville köpa gamla soffbordet och nu vet jag inte alls om jag vill sälja det, det är ju faktiskt jättefint och jag har aldrigt sett ett lika fint nyproducerat soffbord...

Kom gärna med en kommentar om vad ni tycker! Jag är väldigt villrådig. Tyvärr är ju de översta bilderna tagna i dagsljus och de andra på kvällen och det gör ju sitt till att de översta blir finare... Men skriv gärna vilket ni tycker passar bäst! (Det ena får eventuellt åka upp på övervåningen så kan vi behålla båda för mannen är lika velig).

Kram Malin

8 kommentarer:

Anonym sa...

Dom är ju fina båda två...
Men jag hade valt bordet med extra skivor... =)
Smidigt o kunna göra det större!
/Malena

Kristina sa...

Sälj inte det gamla! Det är ju så fint!

Men kan du inte "till vardags" fälla in klaffarna på det nya, tror det är de som gör att de ser konstigt ut nu. När du sen dukar upp med fint porslin mm så kommer det se mer naturligt ut med ett stort bord.

Anonym sa...

Båda borden är fina, men jag tycker att det gamla (första) bordet passar bättre in i miljön. Kram Carro F

Livet på Vestergård sa...

De är fina båda två. Jag håller ändå på bordet på de översta bilderna. Samtidigt förstår jag att det är praktiskt med ett större bord när du ska duka... Svårt val.
Kram Kicki

Anonym sa...

Det gamla är superfint♥ Det nya är också fint, men det gamla tycker jag definitivt inte du ska sälja.
Kram My

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Båda är fina! Men hur skulle det se ut om skivorna är nedfällda när det inte är dukning pågång?!
Annars hade jag kört på det första för synens skull, men det andra för det praktiska!
Haha, inte mycket till hjälp där inte!! Kram!

jessica, mamma i Familjen vanlig sa...

Jag gillade det första bordet bäst, blev lite trångt med det nya tycker jag. Fast kanske bättre om du har klaffarna nere till vardags??

Ekenäsliv sa...

Undrar om det är så att man kan få veta vart det översta soffbordet kommer ifrån?
Letar med ljus o lykta efter ett fint soffbord, men inget faller mig i smaken..
Men ditt var ju bara såå fint!
Tacksam för svar!