torsdag 11 juli 2013

Nyblom Kollén

På vår semestertripp förra veckan blev det lite inköp av nya textilier från Nyblom Kollén. Kökshanddukar, gardiner, servetter, förkläden och en vimpel blev det. Allt i grått och ljusblått.  
I köket hänger nya handdukar i grått och vitt och helblått. Även en ny blå gardin är på plats. Vi ska piffa lite till i köket i sommar, nya lampor är beställda och så ska jag eventuellt måla lite också. Detta är första sommaren i huset utan några större projekt vilket känns ganska konstigt, lite rastlös blir jag får jag erkänna. Men, lite småprojekt går alltid att hitta och så är det ju väldans skönt att bara kunna ligga och lata sig vid poolen när det är fint väder.
Förra sommaren skulle vi inte heller genomföra några större projekt, men det slutade med att vi målade om alla uthus och byggde två stora bokhyllor till vardagsrummet... :)

 Servetter i tyg har vi inte ägt förut, men det är ju så fint. Barnen fick varsitt nytt förkläde bara för att de var så söta och matchade resten av köket bra :)

 På vår egenbyggda köksö hänger nya handdukar, dock lite långa för ändamålet men så är det alltid.
Gardinen i matsalen har jag velat byta ut sen jag bytte ut alla andra hissgardiner på nedervåningen i vintras, men inte hittat rätt färg. Nu hittade jag äntligen en fin grå och vitrandig hissgardin, precis som jag tänkt mig!




 Till Williams rum blev det en vimpel i grått och vitt som passar fint där eftersom han har många grå kuddar mm i sitt rum.

Idag blir det en dag vid poolen och ikväll ska jag till Billa Gård och jobba, missa inte att de har öppet i butiken Country Interior mellan klockan 17-21 ikväll. Även fiket är öppet och ett vedugnsbageri är på plats och säljer surdegsbröd! Välkomma dit!

Och förresten, välkomna hit alla nya läsare!!
Kram Malin