fredag 12 juli 2013

Dagbädd

 Idag har vi haft en fantastisk hemmadag i solen vid poolen! Vädret har varit fint och vi har släppt alla måsten och bara solat, solat, badat och solat. Så himla skönt! Vi njuter i fulla drag av vår nybyggda altan och undrar hur i all världen vi kunnat klara oss utan denna i solen. Vi börjar dagen med frukost där, och sen är det lunch, solning, lek och allt möjligt där.
Idag hade vi inga kalas eller jobb eller andra tider att passa, så vi lapade sol till kvällen och sen blev det lite pyssel och fix hemma och en sen kvällsmat på vår gamla altan med tak på.
Jag har påbörjat ett litet, betoning på litet, projekt här hemma. Bilder kommer i morgon.
 Jo, en sak till förutom att sola har jag gjort. Jag har bäddat rent i vår dagbädd som står på altanen med tak på. Här är det väldigt skönt att ta en vilopaus i skuggan  och dagen till ära har två nya kuddar kommit på plats. Det är två mönstrade kuddar som finns att köpa på Country Interior. De finns i fler mönster och färger men jag fastnade för denna. Övriga kuddar har jag sytt själv med tyg från bland annat IKEA.
Hoppas att ni alla har haft en lika skön dag i solen som vi har haft! Vi inser att vi är lite bortskämda med att ha badplatsen hemma, det är ju väldigt skönt att kunna gå runt som man vill i sina badkläder, äta precis när man vill och vad man vill, inte bry sig om parkeringsplatser vid stranden, matsäck, packa leksaker och allt sånt. Bekväm är vad man blir, men så är jag ju också ganska hemmakär också :)
Kram Malin

Inga kommentarer: