onsdag 24 juli 2013

Fjällsemester

Hej! 
Nu är vi hemma från en fantastisk minisemester till vår stuga i Sälen. Vi åkte upp i söndags kväll och hem idag, onsdag. Det har varit fokus på rörelse och i måndags när vi vaknade började vi med en promenad till mataffären och barnen fick cykla. Allt går lätt nerför men tyngre när man ska hemåt och uppför... :)  men barnen var duktiga och efter lunch packade vi tält, sovsäckar och annan utrustning, tog på oss träningskläder och gick till sittliften som tog oss upp på fjället. Där vandrade vi en bit och slog läger vid en vacker plats vid en sjö. 




Vi lagade mat, byggde med stenar, promenerade på fjället och njöt av lugnet innan vi kröp in i tältet. Barnen sov som stockar men jag fick knappt en blund utan låg och frös och lyssnade efter vargar :)  

Klockan 6 på morgonen gick jag upp och vid 8 hade vi ätit frukost och packat ihop och vandrade hemåt nerför berget till stugan. I stugan var det skönt med dusch och bastu! Efter lunch och nya krafter körde vi till skidbacken  Trollskogen och gick upp och nerför den. Tungt uppför men lättare nerför för barnen. Sen fick jag för mig att det skulle vara kul att testa att springa från Högfjällshotellet och ner till vår stuga för att få springa mycket nerför, så hem och bytte om till springkläder och sen skjutsade min man upp mig på högfjället och jag sprang hem. Riktigt skönt men lite tungt i benen. När jag kommit hem och duschat och ätit tyckte jag att vi skulle ta en sista tur hela familjen så jag och mannen gick och barnen cyklade till ett fik och fikade. 
Jag är otroligt imponerad över barnens insats både i vandring och på cykel. Fem år gamla och fixa så mycket! 
Idag får jag erkänna att jag är mör i benen, men det har varit fantastiskt kul och vädret har verkligen varit med oss. Tyvärr glömde vi kameran hemma så det blev ett mobilinlägg denna gång. 
Hoppas ni alla har det bra! Nu ska vi koka vinbärssylt!
Kram Malin 

Inga kommentarer: