onsdag 14 november 2012

Thailandsfynd

 I helgen kom vi hem från två underbara veckor i Thailand! Vi har bott fint, ätit gott, haft fint väder hela tiden och shoppat en hel del. Bland annat har vi köpt lite ljusslingor till oss och till barnens rum. William fick en med vita och blå kulor som matchar hans blå tapet, Vincent fick en med massor av olika färgen och så köpte vi en helvit som inte är med på bild.
 Vi hann lagom komma hem och packa upp alla saker, tvätta, fira farsdag och jobba i två dagar och sen kom kräksjukan på besök... Fick lämna jobbet i tisdags eftermiddag och när jag kommer hem och lagt mig kommer mannen hem med barnen som också börjar kräkas. Inte speciellt kul! Dock tacksam att vi fick vara friska i Thailand (förra gången vi var där slutade med att jag fick salmonella och mannen lunginflammation och blev inlagd på sjukhus direkt vi kom hem).
Jag som aldrig haft kräksjuka i vuxen ålder och heller nästan aldrig feber har tyckt våldsamt synd om mig själv när jag legat här och mått dåligt med 39,7 i feber efter att jag tagit febernedsättande :) 
Såhär klockan nio på kvällen har jag iallafall lyckats sätta mig vid datorn vilket är ett framsteg, men det blir en dag till hemma så att febern lägger sig.
Hoppas att ni alla har det bra, min energi är inte på topp och inläggen här har inte varit så täta, men tack till er som ändå har tittat in här flitigt och kom gärna med kommentarer om vad ni vill se här på bloggen!!
Kram Malin

Inga kommentarer: