tisdag 27 november 2012

Lussekattsbakning

 Igår strulade datorn så det blev inget inlägg som jag tänkt, så blir det ibland...
I söndags bakade vi lussekatter och kransar här hemma. Efter en kort utvärdering av förra årets bakning och åtgång bestämde vi oss för att koncentrera oss på kransarna med mandelmassa i och inte göra så många lussekatter. Jag gjorde också bara tre satser deg och inte sex satser, så detta år kanske mannens farfar slipper bjuda hela kyrkokören på lussekatter i mellandagarna :) 
Det går ju att baka fler omgångar om det nu skulle behövas, och kanske gör det det för en del ska med mig ikväll på tjejträff!


När lussekatterna vara klara på kvällen packade vi en fikakorg och åkte till Björn och Markus på Country Interior och fikade och passade på att handla lite piff till hemmet! Det får ni se en annan dag! Nu ska jag iväg med mina LC-tjejer och binda julkransar, toppenroligt ska det bli.
Kram Malin

Inga kommentarer: