tisdag 18 september 2012

Små bord

Små bord är så roliga att köpa för de är lätta att placera och få plats med hemma. Vi hade turen att få köpa dessa tre små bord häromveckan. Med lite (eller ja, ganska många lager) färg blev de  perfekta för oss. 
 Detta är ett så kallat "spelbord" som man kan fälla ut om man vill ha dubbelt så stor bordsskiva. Man snurrar skivan ett kvarts varv och fäller ut den, lite förvaring finns också under skivan. Jag målade benen vita och bordsskivan, både ihopfälld och utvikt, grå. Samma grå färg som jag använt till bakstycket av bokhyllan så det ska passa ihop. 
 Ett litet klaffbord som jag lät benen vara omålade på för jag gillade träkänslan på dem. Skivan var i dåligt skick så den målade jag, grått fick det bli. 
 Och så ett till litet bord som är perfekt att ha en lampa på. Vita ben och grå skiva på det. Jag är väldigt glad för borden för de blev så fina tycker jag, några andra mindre fina får åka ut!
Ikväll roar jag mig med mina härliga LC-tjejer! Det är så kul att terminen dragit igång igen. Är så glad att jag har detta fantastiska sociala umgänge. Jag har lärt mig mycket om andra men också mycket om mig själv sen jag gick med i den gruppen. Jag är inte lika lätt att trycka ner längre och det känns så bra! Tack för det tjejer :)
Kram Malin

1 kommentar:

hos familjen vanlig sa...

Jättefina! Spännande att se hur och var du väljer att placera och dekorera dem :)