tisdag 25 september 2012

Byrå

 Hej på er! Efter tre dagar på sjukhuset i Lund (rutinkontroller) är jag äntligen hemma igen och kan blogga :)
Idag får ni se ytterligare en av de möbler som jag köpte för någon vecka sedan och målade om i samband med att jag målade allt  till vår nya bokhylla. 
En fin gammal byrå som jag målat grå. Visst är beslagen vackra?!
 Vissa av er tycker säkert att jag förstör gamla, fina möbler genom att måla om dem, men för mig handlar det om att göra möblerna vackra på ett sätt som passar i vårt hem. Så länge jag inte har någon personlig anknytning till möblerna har jag inga problem att dra några lager färg på dem. Jag tycker det är ekonomiskt och klimatsmart val att göra om gamla möbler till nya istället för att kasta och köpa helt nytt.
Jag skulle däremot inte vilja måla om gamla släktmöbler, det har inte fallit mig ännu iallafall :)

Kram Malin

Inga kommentarer: