måndag 10 september 2012

Hur har ni det?

Själv är jag hängig och har ont i halsen och lämnade jobbet redan klockan 14 idag för att orka med resten av veckan med utvecklingssamtal osv, så är det ibland. Men helgen har varit toppen iallafall, vi har gjort en hel del:

 I fredags var vi bortbjudna på middag, alltid lika trevligt! Och tänk att helgen känns så mycket längre om man gör något på fredagen också...! I lördags blev det busfabriken med barnen och deras yngre kusin. Väldigt roligt och väldigt svettigt med rutschkanetävling :) Sen fika med kusinens familj, hem och fixa lite och middag med vänner. I söndags blev det en riktig fixardag. Vi klippte gräs, köpte material till ett nytt byggprojekt, målade lite på det, barnen och mannen började bygga en trädkoja, jag bakade bröd och njöt av livet hemma. Man hinner en hel del på en helg utan att stressa om man bara kommer upp på morgonen och planerar dagarna har vi insett :) 

 Idag får ni se en bild på skänken som hamnade i matsalen efter att vi flyttat om lite här hemma. Lite mer omflyttat blir det när  nästa byggprojekt är klart, dvs en till bokhylla i vardagsrummet. Det kommer bli så snyggt! Har fått lite svar på chiffonjén så jag hoppas att den snart är såld.
Nu ska jag kurera mig med halstabletter och en bra bok (Läckbergs senaste, läs den!). Troligtvis somnar jag men det är nog det jag behöver just nu. 
Kram Malin 

Inga kommentarer: