söndag 18 mars 2012

Lantliv

Nu har jag äntligen läst reportaget i Lantliv! Det är roligt att se hur de framställer ens hem, det är ju inte alltid kanske på samma sätt som man själv skulle göra. Blev lite full i skratt när jag såg att de valt en bild på mig på en helsida :) Jag var verkligen inte beredd på att själv vara med på kort så jag hade inte klätt mig eller gjort mig iordning för det och så får jag vara med i en tidning. Ha ha!

Lite synd att de inte valt några översiktsbilder på rummen, reportaget visar tyvärr inte några av de superfina kort som Cici tog här på större delar av rummen. Kanske kan jag visa några av de korten här på bloggen med Cicis tillåtelse någon gång. Hon är verkligen super på att ta fina kort!

Lite knasiga saker i texten är det också, men det är väl så det blir när någon på en tidning ska få det att låta bra utan att ha varit här. Men jag är nöjd med reportaget och det var kul att få vara med i en så stor tidning! Nu vill jag göra om det eftersom det känns som att hela hemmet är omgjort sen förra våren då dessa bilder togs.

Idag har jag suttit mellan klockan 9-18 på skolan och skrivit omdömen på mina elever. Har inte ens hunnit halvvägs...suck... Det är den delen av jobbet som kanske inte är så kul, men det ska göras inför utvecklingssamtalen och de är trevliga även om de tar otroligt mycket kvällstid.



Nu blir det in i duschen för jag tog mig äntligen ut till vårt hemmagym och tränade en lång stund för att skingra dagens tankar. Mycket skönt! Ska komma igång nu på riktigt med träningen är det tänkt, är taggad!


Kram Malin

5 kommentarer:

Fotograf Cecilia Möller sa...

Jag tänkte också att det var lite konstiga val av bilder, eller kanske mer hur de satte de tillsammans. Jaja, de gjorde väl som de tyckte, men bättre kunde det blivit av alla de fina bilderna vi tog. KRAM, och åter igen tack för att vi fick komma.

Ska vi köra lite utereportage i sommar hos er?

Gamla skolan-Jennie sa...

Kortet på dig är ju jättefint! Vi ville inte ha med cykelkortet, kändes inte som oss när vi fick se det, men tidningen ville ha med det så vi får bjuda på det ;) skönt att träna, jag har fuskat i några veckor men nästa vecka ska jag ta tag i det igen. Kram!

Carro sa...

Åh så fint! tror bestämt jag får kila iväg och köpa tidningen:)

Alexandra sa...

Så kul!!
Måste få läsa när jag kommer till dig :)

jessica, mamma i Familjen vanlig sa...

Fina bilder på ert fina hus. Måste kännas konstigt att se sitt egna hus i tidningen och dessutom efter så lång tid. Men roligt såklart :)