lördag 26 april 2014

Fixa barnrum

Som jag berättat tidigare fick barnen önska vad de ville göra på påsklovet och då ville de göra som i barnprogrammet "fixa rummet". Båda barnen hade sett att flera barn i programmet fått tyg runt sina sängar och de ville ha likadant.
Min tanke var att åka till Ikea och köpa stålvajrar och sedan använda befintliga överblivna gardiner för att lösa det hela, men det blev inte riktigt så...
 
Väl inne på Ikea hittar jag deras smarta system för att sätta upp gardiner i taket, mycket stabilare än vajrar och det går att bygga snygga hörn med dem också. Efter lite övervägande tyckte vi att det var bättre att göra det ordentligt så det blev stålskenor.
Gardinerna jag hade hemma var inte riktigt vad barnen tänkt sig så det blev nya inköp där med.
 
Kvar av jobbet är nu att sy upp gardinerna som är på tok för långa!
 




Det blev riktigt mysiga sovhörnor, blev lite sugen på en jag med :)
 
I gårkväll åkte jag iväg med en tjejkompis och genomförde min 30-årspresen. Det var ett tjejdygn på ett spahotell med bad, bastu, peelingar och krämer, badtunna, afternoontea, trerättersmiddag, hotellnatt och gigantisk frukostbuffé. Fantastiskt trevligt!
 
När jag kom hem i den strålande solen klippte jag gräset och började olja in vår altan som vi byggde förra året. Oljan tog slut och arbetet är halvfärdigt, får se om mannen tar tag i det imorgon. Kvällsmaten (det var först i kväll jag behövde äta igen efter den enorma frukosten), blev som hos så många andra grillat ute i solen.
 
Imorgon är det öppet på Billa gård, missa inte det!! Jag jobbar och botaniserar bland alla fina inredningsprylar. Välkomna mellan 11 och 16.
 
Kram Malin

Inga kommentarer: