torsdag 17 april 2014

Mer påskris

Vid vår lilla matplats, där vi äter till vardags, har vi ett andra påskris. Jag vill ju inte bara ha i vardagsrummet utan ännu viktigare är att ha ett påskris där vi vistas som mest. Detta påskris har vi klätt med svarta och vita fjädrar och ägg så att de passar till det stora svarta skåpet vi har i rummet.




 För lite mer påskfeeling så har jag också dekorerat ett fat (Ledbergs porslin) med fjädrar och urblåsta ägg. Jag har köpt ägg direkt av bonden för att få vackra ägg utan stämpel, och sen blåser jag ur dem efter hand som jag behöver ägg. Fatet fylls på efter hand med andra ord, bland annat på morgonen när vi steker omelett :)
Idag går många på ledighet antar jag, ni får alla ha en riktigt fin påsk. Själv hoppas jag på fint väder med mycket sol och så en och annan chokladbit förstås!
Kram Malin

1 kommentar:

Ann Kåge sa...

Önskar dig en glad och solig påsk också.
Kram Ann