söndag 30 mars 2014

Tjuvstartar påsken

 Påsk är en härlig högtid tycker jag och jag har redan så smått tagit fram lite fjädrar och ägg. Inga gula ännu, får se om det blir några alls, men fjädrar, ägg och fjäderkransar i svart och brunt. Tycker att de är så fina så jag vill gärna njuta av dem ett tag före påsk också.
Lagom till påsk kanske det är körsbärsblommor på grenarna?! Här har vi körsbärs- och äpplegrenar istället för björk :)



 

 
Lite färg blir det trots allt när vi plockar fram påskäggen som barnen gillar så mycket. En del av dem har vi tagit fram, har ganska många eftersom jag fyller på påsken så har jag fått några genom åren.

Och så har jag i veckan äntligen fixat lite vårblommor i fönsterkrukorna. De har stått tomma ett tag, mest på grund av att jag kanske är för snål för att köpa blommor och för att jag sällan är i stan...
I fredags och lördags städade vi och fixade här hemma, det behövdes. I lördagskväll hade vi gäster på middag, väldigt trevligt! Idag har varit en sämre dag för min del med sjukdom, men så skönt det då är när vädret är så fantastiskt som det är nu! :) Har varit ute större delen av dagen och bara latat mig i solen, väldigt skönt!
Kram Malin

Inga kommentarer: