tisdag 25 mars 2014

Effektiv helg

Äntligen börjar det bli ljusare ute, orken att fixa och dona kommer krypandes på ett helt annat sätt och dagarna känns längre och effektivare. I helgen vaknade jag tidigt både lördag och söndag (har nog inte hänt på flera år) och passade på att ta tillvara på dagarna. I söndags bakade jag semlebullar och grovt frukostbröd på morgonen. Halv tio stod det klart, den tid jag i vanliga fall släpar mig upp och äter frukost... :) 




Sedan har vi fixat en del i trädgården. Äppleträden är färdig beskurna, planteringslådorna rensade och så har jag sågat ner barrbuskar (som jag inte alls gillar) och grävt upp rötter. Som ni ser på bilden nedan är det på rundelen framför huset som buskarna grävts bort. Nu ska vi ta beslut om det ska bli gräsmatta eller en rund rabatt i mitten...
Barnens (och kanske mannens) höjdpunkt var att få köpa en crosskart. Inte alls dumt att ha med sig när man ska  ut till skogen och grilla korv :) söndagens lunch blev i skogen, hur gott som helst!
Nu blir det att fira våffeldagen med vänner! Nästa inlägg ska ni få se mitt fördigrenoverade skåp. Och då inte mobilinlägg hoppas jag. 
Kram Malin 

Inga kommentarer: