onsdag 5 juni 2013

Köket

I två dagar framöver kommer vi tillbringa mycket tid här i köket. Mat och efterrätt till 75 personer ska lagas och bakas. På lördag har vi vår 30-års fest och tanken är att vi ska fixa allt själva. Idag var vi och handlade så nu har vi massor av mat att ta hand om! Ska bli kul! På fredag blir det också dukning och fixa i lokalen vi ska vara i. Massor med påsar med dukar, ljusstakar, brödkorgar mm står packade och redo att köras till lokalen. Det blir släpkärra har vi konstaterat för att få med alla saker och mat och dryck :)
Köket är ett av mina favoritrum i huset. Det är inte så stort men känns ombonat och mysigt. Jag tänker som i övriga huset, hellre lite mindre och ombonat än stort och opersonligt. 




Nu blir det sängen och imorgon ska jag börja baka det som går att göra två dagar i förväg. Mannen och barnen ska iväg på någon skogsmaskinsutställning så här hemma kan jag härja fritt, då blir det mycket gjort hoppas jag! :)
Kram Malin

Inga kommentarer: