torsdag 18 april 2013

Vårfeelings

Nu är det väl ändå dags för en riktig vår?! Vädret i söndags var ju helt perfekt för utejobb och vi ägnade dagen åt att klyva ved, skitkul! :) Sånt gillar jag! Sen kom magkatarren och jag däckade ihop, men nu känner jag mig bättre och i eftermiddags har jag städat huset och börjat plocka bort påskris mm. Nu vill jag har vår både ute och inne. Fina hortensior köpte jag till min födelsedag och de sprider lite vårkänslor här inne. 
Hoppas på fint väder i helgen, är sugen på att börja fixa kring vår pool. Nytt staket/vindskydd ska upp och jag har önskemål om en till altan... Lite research kanske vi hinner med iallafall :)



Den gigantiska hortensian överst fick ta plats i en stor kruka som kommer från min mormors mamma. Roligt med släktgrejer tycker jag. Tyvärr har jag inte lyckats hålla den speciellt fin, blomman alltså, men de blå mår fortfarande prima liv! Undrar vad skillnaden är...?
Ha det bra, nu är det ju så gott som helg igen!
Kram Malin

Inga kommentarer: