tisdag 16 april 2013

Födelsedagspresent


 Som ni säkert har förstått så har jag en grym man! Det märker jag av speciellt sådana här dagar som jag haft nu måndag-tisdag då jag ligger hemma däckad med magkatarr och feber. Han kör barn till och från dagis, till läkarbesök, lagar mat, tvättar, diskar, lägger barnen osv. I vanliga fall delar vi lika och hjälps åt med allt sånt. 
En annan sak han är grym på är att hitta den där perfekta presenten man har önskat sig länge men glömt bort att man önskade sig... Detta året fick jag ett helt gäng nysilverbestick som jag i flera år önskat mig. Modellen spelade inte så stor roll för mig, men han har efterforskat, mailat, varit i kontakt med mer kunniga inom området, budat på auktioner och varit allmänt hemlig ett par veckor före min födelsedag, och det resulterade i en fin serie bestick som dessutom är lätta att komplettera efterhand. 
Jag fick även en del bestick i samma serie av hans morbror, tillika min kompis Björn som har inredningsbutiken Country Interior, han är grym han med :) 
 Jag och min man ägnade lördagkvällen åt att putsa alla bestick så de blev blanka och fina. Eller putsa och putsa, vi använde oss av tekniken kokande vatten, bakpulver och aluminiumfolie vilket funkar galant! Här ser ni en bild på hur de såg ut för putsning:
Och efter...



Nu fick jag dessutom användning för mina nya besticklådor med lock. Jag vill ju gärna ha de nya besticken framme så att de används och inte bara ligger i en låda.  
Kram Malin

Inga kommentarer: