tisdag 23 april 2013

Nytt projekt!

Äntligen har vi påbörjat vårt nya projekt! Egentligen var tanken att byta vind-/insynsskydd till poolen, men det slutade med att vi ska bygga en altan i anslutning till poolen istället :) Där ska finnas plats för sol och en matplast i skuggan. Den ligger perfekt i trädgården solmässigt så jag tror det blir toppen!

Men innan man kan börja bygga är det ju en del tråkigt arbete. Förutom att vi i helgen har kört till ett byggvaruhus tre gånger för att få hem allt material så har vi arbetat med grunden hela helgen. Här ser ni en liten uteplats som bestod av en stenanläggning och buskar. Den tog vi bort till förmån för altanen. Stenarna har jag grävt upp på bilden...
 Man kan säga att det var ett slitgöra att bära bort alla stenar, men det klarade jag och barnen på ett par timmar. 
 Sen ägnade vi en del tid till att få upp alla buskar med rötterna.
 Nackdelen med att buskarna försvann var att nu syns det fula röda plåthuset i bakgrunden.... Men det får vi gömma sen när altanen är på plats. 
 Och till slut kunde vi börja mäta in var vi ska ha stenplattor som grund. Vilket jobb det är att få allt rakt och i rätt höjd! Men nu är iallafall det arbetet snart klart så vi kan börja sätta dit reglar. Längtar till helgen då vi är lite lediga tillsammans igen!
Ikväll har inte min man varit hemma så vi har inte kunnat fortsätta på bygget, men jag och barnen var ute ett par timmar och gjorde ett välbehövligt röj i trädgården. Nu är rabatter och planteringslådor rensade och björnbär och buskar klippta. Dags att plantera med andra ord!
Kram Malin

Inga kommentarer: