onsdag 2 november 2011

Renoveringssugen...?!

Idag var jag och hälsade på en kompis som håller på och renoverar ett hus. Ska inte säga annat än att jag själv blev grymt sugen på att renovera från grunden igen! Vi är ju så gott som klara här hemma och det har gått så fort, känns helt konstigt... Får börja drömma vidare med nya projekt, har en del tankar om vad man skulle kunna göra med uthusen, men här inne i huset är vi som sagt klara med den grövsta renoveringen. Utsidan är ju också klar. Matrummet häromveckan var mer ett "lyxprojekt" :)
När jag kom hem satt jag och kollade igenom gamla bilder från renoveringen av vårt förra boende, det var minst sagt en totalrenovering där varenda golv, tak och vägg fick en genomgång. Vet inte om jag är lika sugen längre när jag ser tillbaka på dessa bilder, det är nog ganska skönt att bara ha lyxrenovering kvar att göra :)

Med två bebisar i magen :) Ingen idé att gnälla utan bara att hjälpa till så gott det går i allafall.

Jag är väl lite sjuk, men jag gillar att renovera. Även om man bara vill bli klar när man står i "skiten" är det kul att ha ett projekt på gång, jag hittar nog ett här hemma med så småningom :)

Kram Malin

1 kommentar:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Hihi! Man kan bli otroligt inspirerad hos andra och av att titta på bilder! Men ibland så pustar man ut när man även kommer ihåg det jobbiga med byggdamm och färg överallt!! :)
Kram!!