onsdag 9 november 2011

Gräsänka

Idag åkte mannen iväg på jobb på annan ort och jag är gräsänka till fredag kväll. Vad gör jag då? Jo, lite "skadad" som jag är så blir det inte slappa framför tv:n direkt utan diska, städa, byta lakan, jobba alldeles för länge och sen en liiiten stund egentid i soffan med ett litet stick-projekt.
Jag är inte den som brukar sticka, har alltid valt träslöjd i skolan... Men jag fick lära mig grunderna när jag var gravid och tvungen att ligga stilla på sjukhuset för att inte barnen skulle "komma ut". Det resulterade i att jag stickade två enkla filtar till barnen när de väl var födda. Resultatet ser ni nedan...
Häromkvällen blev jag sugen på att testa att sticka igen och hittade några garnrester från förra gången. (Kan ju säga att filtarna används först nu eftersom en stickad filt inte är det optimala i en vagn alltid, inte vindtät direkt... men barnen gillar att ha med dem i sina lekar idag så någon nytta gör de :))
Projektet nu blir bokstavligt talat ett litet projekt då garnet nästan är slut men ena sonen önskade sig en liten filt till sitt favoritgosedjur som är mer eller mindre som en familjemedlem ;)Så en minifilt får det bli av resterna!
Kram Malin

Inga kommentarer: