tisdag 8 november 2011

Höstmys

Det är verkligen mörkt tidigt på kvällarna nu, knappt så man hinner vara ute något efter jobbet. Men vad gör det egentligen? Det är ju väldigt mysigt att tända ljus, koppla av med en bok i soffan eller träna ett pass inomhus. Jag gillar höstmyset och jag längtar verkligen till advent nu! Någon annan som det kliar i fingrarna på att få sätta upp adventsstjärnorna?!

Och på tal om advent så har jag så smått börjat planera för lussebak osv. I vanliga fall har jag/vi som tradition att det ska finnas lussekatter och ett par fem sorters julgodis klara till första advent, det är ju så härligt med den första adventsfikan! Traditionen är också att jag gör alldeles för mycket, hoppas på att andra ska komma och äta upp det och sen slänger en hel del efter jul... Men det är ju själva bakningen och förberedelserna som är halva grejen :)
I år kommer första advent att spenderas hos Björn och Markus på Country Interior då de ska ha en stor julmarknad och jag ska hjälpa till. Ska bli underbart med en sådan julstämning! Kom dit ni också!!



Kram Malin

Inga kommentarer: