söndag 13 november 2011

En värmande nyhet

Vi har, sedan vi flyttade in i huset, haft en dröm om att fixa iordning de två kakelugnarna så att det går att elda i dem. Idag fick min man för sig att han skulle upp på taket och sota och kolla hur det såg ut i skorstenen till en av kakelugnarna. Det är jag glad för, för det visade sig att den var i bra skick så vi testeldade.... Inget rök in och vi eldade i den hela eftermiddagen!
Jag som redan innan var nöjd över att ha gjort iordning matrummet blev ännu nöjdare nu! Det är så härligt att lyssna på knastret från elden...

Den andra kakelugnen, som står i vardagsrummet, vet vi är i så dåligt skick så den måste fixas på insidan innan det går att elda i den, men nu har vi iallafall en som fungerar!

Hoppas ni alla haft en fin helg, det har vi. Det har bland annat blivit bakat tekakor. Imorgon hoppas jag på att hinna åka en sväng till Björn på Coutry Interior, isåfall ska jag komma ihåg att ta med kameran denna gång, han fixar för fullt inför julmarknaden!

Kram Malin

Inga kommentarer: