tisdag 10 december 2013

Helgens projekt

Barnens pysselhörna
 
I lördags fick jag för mig att jag skulle måla om vår stora hall nere, den som används av gäster och som även innehåller pysselbord, skåp för porslin mm. Jag har länge tänkt att jag ska måla den i samma grå färg som hallen upp så att de hänger ihop fint, jag har varit trött på vita väggar ett tag så nu var det dags! Jag började klockan 17 på lördagen och framåt midnatt var jag klar. På söndagen skruvade jag upp alla hyllor och krokar igen och sen var det klart :)
 Nya hyllor till ritsakerna införskaffades och betsades svarta. Förut blev det så fullt på bordet, nu lite mer ordning och reda som vi gillar.
 Jag hittade en gammal spegel som jag lagt undan, den målade jag i samma färg som väggarna och satte upp i trappen. Passade bra ihop tycker jag, och i hallen ovanför trappen kommer samma färg igen på väggarna.

 Jag gillar när rummen hänger ihop färgmässigt och nu blev det en bra övergång till matsalen som har grått nertill på väggarna och grå detaljer i tapeten.
Sen är det alltid kul när hyllor hittar nya platser och det blir nya möjligheter att piffa och fixa. Hyllan till vänster är får jag hitta på något kul med tror jag.... :)
 
Hallen har en del väggyta så jag är glad att jag hann allt på relativt kort tid. Nu finns det inga rum kvar längre som bara har vita väggar här i huset och det känns skönt! När vi flyttade in i huset målade vi i princip allt vitt för att sen bo in oss och ändra efterhand vi visste vad vi ville ha. Och vi har hunnit ändra en del sen sommaren 2009 då vi flyttade in. Tänk att man aldrig blir klar, men det är ju det som är charmen med att äga hus tycker jag. Så länge det är lustfyllda projekt och inga måsten så är det kul att ändra och fixa allt eftersom idéer, tid, pengar och ork finns. 
 
Kram Malin

Inga kommentarer: