tisdag 19 november 2013

Tadaa!


Så äntligen kommer bilderna på vår nu färdiga hall uppe!
Ovan ser ni bordsskivan som min man snickrat ihop (jag kan bara skruva, inte plugga, så han fick göra jobbet så det skulle bli riktigt bra). Jag har betsat den svart.
 Skrivbordet i sin helhet. Älskar verkligen ytan. Två vita korgstolar bredvid varandra ska det bli istället för den som står där nu. Ska bara orka bära in från en bod...
 Ny lampa och väggförvaring från IKEA.
 Kontorsdelen ligger på ena sidan av trappan och på andra sidan har vi vår TV-hörna.
 Hyllplanen på väggen är betsade i samma svarta färg som skrivbordsskivan.

 När vi ändå var i fixartagen blev det en ny klädsel till hörnsoffan. Den gamla var ful och lite trasig så jag sydde ett överkast till soffan. Överkastet blev man lite tokig på för att det aldrig låg på plats, så nu är det väldigt skönt med en riktig klädsel som är hel och ren och ligger på sin plats!

Och här ser ni hur "rummen" hänger ihop. Jag blev så nöjd med väggfärgen, rummet känns mer ombonat och mysigare och fönster och trappräcke och andra vita detaljer kom bättre fram. Nu är jag, som jag skrivit tidigare, sugen på att måla hallen nere i samma färg så det blir enhetligt... Får se om det blir av före jul.... :)
Ett par kvällar i veckan har jag börjat på lite roliga pass på ett träningsställe, så lika mycket tid till fix finns inte, men det känns så skönt att ha kommit igång med träningen efter en tids sjukdom. Och vad mycket mer jag tar ut mig när jag är på ett pass än när jag springer hemma, det är en av fördelarna!
Nu blir det sängen (nej jag tittar inte på fotbollen)!
Kram Malin 
 


Inga kommentarer: