onsdag 13 november 2013

Pepparkaksbakning

Egentligen skulle jag ju vilja visa bilder på vår övervåning som börjar bli klar, bara en skrivbordsskiva som saknas. Men det är mörkt när jag vaknar och mörkt när jag kommer hem så det blir inte så bra ljus att ta kort i, men det kommer framöver.
I eftermiddags blev det lite pepparkaksbakning här hemma med pojkarna. De bad igår om att få baka så då köpte vi deg och i dag slog vi slag i saken och bakade. Det blev en blandning av gubbar, gummor, hjärtan, stjärnor, dinosaurier och krokodiler :)


Nu är jag grymt sugen på att ta fram lite adventssaker, julkulor i fattigmanssilver mm. men det är väl lite för tidigt ännu kanske... Jag vill njuta fullt ut av advent i år och ta tillvara på hela december hemma eftersom vi kommer fira jul på annan ort i år.
Till första december tänker jag att jag ska sy en adventskalender till barnen så det är kanske bra att det inte är advent ännu. Jag behöver ett skrivbord att sitta och sy vid innan dess :)
Kram Malin

Inga kommentarer: