torsdag 28 november 2013

Adventskänslor

 Nu känns bilderna här inte så uppdaterade eftersom jag tog dem förra helgen då jag så smått började fixa lite inför advent. Jag gillar att fixa inför advent så jag tjuvstartade lite. Idag har jag tagit fram fler stjärnor och ljusstakar, och så ska jag baka lite julgodis med en kompis ikväll. Vi började baka i söndags och ska göra lite till idag.
Förra helgen tog jag in lite mossa och la på smågranarna i krukor.

 Glöggmuggar och glögg står nu framme, och detta bordet ska piffas lite till tror jag när jag bakat julgodis.
 Takkronan är fylld med mossa och så småningom ska det planteras hyacinter på toppen!

 En korg med julkulor i fattigmanssilver. Älskar dessa julkulor!
Och en och annan adventsljusstake har plockats fram som sagt, alla behöver inte stå i fönster tycker jag.
Jag har så mycket jag vill hinna helst före helgen, julgodis ska bakas, stjärnor ska upp, lite smågranar kanske ska in och en adventskalender ska sys innan söndag (har knappt börjat)... Vi får se vad vi hinner, annars blir det nästa helg.
 
Denna helgen får ni inte missa att Billa gård har sin stora julmarknad! Öppet både lördag och söndag 10-16. Mig hittar ni som vanligt i kassan :) Fiket är också öppet så passa på att ta en paus i shoppandet där och titta på ägarnas alldeles under bara hem!
Det är kontant betalning som gäller och det finns även externa försäljare som säljer bland annat fårskinn, kransar och ost.
Fina julsaker, inredningsprylar, möbler och säkert en hel del bra julklappar hittar ni på Billa Gård.
Välkomna dit!
 
Kram Malin

Inga kommentarer: