lördag 14 september 2013

Tekakor


I torsdagskväll när jag kom hem från jobbet fick jag lust att baka lite frukostmackor som jag vet att barnen älskar. Det var väldigt länge sen jag bakade dessa sist, men det var rogivande att stå ett par timmar i köket efter att ha jobbat sent. När tekakorna var klara blev det kvällsfika för mig och mannen. Nybakta tekakor, hemmagjord varmchoklad och tända ljus istället för middag för min del :) Riktigt gott!


 Tekakorna gör jag på rågsikt och de ska bara jäsa 10 minuter i bunken och sen som vanligt på plåten så de är smidiga att göra.
 
Idag har vi haft lite fixardag här hemma. Jag är lite krasslig men inte värre än att det går att städa och göra fint inne, och så har en ny lampa kommit på plats. Bilder kommer! 
Nu ska jag och barnen iväg på mamma-barn-kväll med lite andra mammor och barn. Ha en fin lördag!
Kram Malin


Inga kommentarer: