söndag 10 februari 2013

Lördagsfrukost

 Då har helgen passerat ännu en gång, men vi har gjort en hel del så jag känner mig nöjd. Helgen inleddes med ett besök på Ikea av mig och barnen i fredags. Vi köpte presenter och passade på att ta eftermiddagsfika på Ikea, lite av en tradition det där med fikat på Ikea när jag och barnen åker dit :) Sen var det fredagsmys för hela slanten framför Gladiatorerna.
Lördagen inledde vi som vi oftast gör: sovmorgon och sconesfrukost. I like!
Grahamsscones. Ljusstakar från Country Interior.
Kanna från Indiska.
 I lördags stod det både barnkalas och 30-års uppvaktning på schemat. Givetvis avslutades kvällen med melodifestivalen. Kul när barnen är så stora att de engagerar sig i sådana program!
Idag, söndag, har vi åter igen legat i sängen aningen för länge, ätit sen frukost, varit ute och åkt längdskidor, bakat semlebullar, målat färdigt stolarna i matsalen, bjudit på semlor och avslutningsvis har jag försökt mig på lite träning. Inte bästa kondisen vill jag lova efter att ha hostat sen november, en  vecka med hög feber och kört en massa antibiotika plus hostat sönder ett revben som gjort mig lite orörlig. Men någonstans ska man ju börja, får hoppas att konditionen kommer tillbaka mer och mer, att andningen kommer tillbaka snart.  
Hoppas ni alla haft en fin helg!
Kram Malin

Inga kommentarer: