måndag 22 september 2014

Inspiration

Innan vi påbörjade sovrumsrenoveringen letade jag inspiration i småsaker, inte färdiga rum alltså utan i lakan, lampor, filtar osv. Vi hade bestämt oss för en rutig tapet av något slag och vilken känsla vi ville att rummet skulle ha. Mest inspiration hittade jag som vanligt på Billa Gård där jag jobbar ibland, men även en del på tex Ikea och HMs hemsidor. Bilderna är lånade från dessa sidor.
 
Vi hade köpt alla lampor och krokar samt målats om sängborden innan vi tagit det slutgiltiga beslutet om vilken tapet vi skulle ha, lite omvänd ordning mot hur vi brukar göra :)
Fin pläd från IKEA.

Dessa lakan från hm skulle jag kunna tänka mig. I övrigt var det inte själva rummet som inspirerade mig.

Ljus i snygg förpackning från HM.


Inga av dessa varor är dock inhandlade, men de gav inspiration om åt vilket håll stilen skulle vara. Eventuellt blir det lakanden på bilden som kan passa till rummet, även översta pläden är grymt fin!
 
Kram Malin

Inga kommentarer: